Gert-Jan Los

Drs. G.J.C. (Gert-Jan) Los is werkzaam als onderwijskundig beleidsadviseur bij Stenden Hogeschool in Leeuwarden en docent ICT en Onderwijsinnovatie bij de Master Leren & Innoveren van Stenden en Windesheim. Hij hield zich binnen het lectoraat bezig met het onderzoeksterrein ICT voor competentiegericht onderwijs.

Gert-JanLevensloop

Gert-Jan Los studeerde onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen met als specialisatie onderwijstechnologie en didaxologie. Van 1998 tot 2008 was hij verbonden aan het Onderwijscentrum van de Vrije Universiteit Amsterdam. Sinds augustus 2008 is hij werkzaam als onderwijskundig beleidsadviseur bij Stenden Hogeschool in Leeuwarden en als docent ICT en Onderwijsinnovatie bij de Master Leren & Innoveren die Stenden en Windesheim samen aanbieden in Leeuwarden en Zwolle. Als coördinator en projectleider ICT in het Onderwijs heeft hij veel ervaring opgedaan met het implementeren en didactisch toepassen van ICT in activerend onderwijs, veelal in projecten en vaak in combinatie met het doen van onderzoek.

Binnen Stenden Hogeschool werkt Gert-Jan onder andere aan onderwijsontwikkeling, curriculumvernieuwing op het gebied van PGO en toetsing, en op het gebied van ICT in het Onderwijs. De werkzaamheden bij Stenden combineerde hij vanaf mei 2010 tot eind 2011 met onderzoekswerkzaamheden voor het lectoraat ICT en Onderwijsinnovatie van Windesheim. Gert-Jan is bereikbaarvia e-mail: gert-jan.los@stenden.com.

Publicaties


Hoe ICT het CGO kan ondersteunen - Artikel van Gert-Jan Los & Peter van 't Riet gepubliceerd op de website www.licto.nl, oktober 2011.

Onderzoeksverslag ICT voor Competentiegericht onderwijs - Een praktijkverkennende multi-case study door Gert-Jan Los en Peter van 't Riet, lectoraat ICT en Onderwijsinnovatie, Hogeschool Windesheim Zwolle, 2012